23 آگوست
2018

بیمه آتش سوزی – مسکونی

بیمه ایران نمایندگی علی نژاد

2010 6555 021

1704 6555 021

5331-2 6556 021

اندیشه فاز 3 بازار میلاد طبقه بالا جنب پله برقی

 

 

 

 

بیمه آتش سوزی

موضوع بیمه آتش سوزی ، تأمین خسارت و جبران زیان‌های مالی و مادی است که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارائی‌های منقول و یا غیرمنقول بیمه‌گذار اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد می‌شود. بنابراین در بیمه آتش سوزی، خسارت‌های مالی مورد تأمین قرار می‌گیرند نه خسارت‌های جانی و بدنی. لذا، درصورتیکه صدمه‌ای به افراد برسد، معمولاً این بیمه آنرا پوشش نمی‌دهد. لازم به ذکر است که خسارت وارد به اموال اشخاص ثالث بر اثر وقوع آتش‌سوزی که مطابق قانون، موجب مسئولیت و پاسخ‌گویی بیمه‌گذار شود نیز همراه پوشش خطر آتش‌سوزی یا به‌طور جداگانه از طریق بیمه مسئولیت مدنی مورد تأمین بیمه‌گران قرار می‌گیرند. بیمه آتش سوزی مانند سایر شاخه‌های بیمه اموال، شامل اصل غرامت، قاعده جانشینی، اصل حسن نیت، قاعده نفع بیمه‌ای و قاعده نسبی سرمایه و حق‌بیمه می‌باشد.

در رشته آتش‌سوزی واحدهای مسکونی موضوع بیمه عبارتست از ساختمان، تأسیسات و اثاث منزل که در مقابل خطرات آتش سوزی، انفجار، صاعقه به عنوان خطرات اصلی و طوفان، سیل،‌ زلزله و آتشفشان، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف،‌ خطر سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و قطعات منفک از آنها، سرقت اثاث و لوازم منزل و بسیاری از خطرهای دیگر تحت پوشش قرار می گیرد. واحدهای مسکونی در سراسر کشور را به دو روش انفرادی و گروهی می‌توان نزد بیمه ایران تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار داد. در بیمه‌های گروهی چنانچه تعداد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیش از پانزده واحد باشد، ده درصد تخفیف گروهی در نرخ‌های بیمه‌ اعمال می‌شود.

رشته بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی مشتمل بر ۵ زیررشته می‌باشد که عبارتند از:

  • معمولی منازل مسکونی

در این بیمه‌بنا به درخواست بیمه‌گذار واحد مسکونی، علاوه بر خطرهای حریق، انفجار و صاعقه، در برابر کلیه خطرهای اضافی که به آن اشاره شد با سرمایه دلخواه و به قیمت روز تحت پوشش قرار می‌گیرد و حق سالانه آن با توجه به ارزش ساختمان و اثاث منزل و خطرهای بیمه شده محاسبه خواهد شد.

 

 

 

 

  • طرح جامع خانه و خانواده

طرح جامع خانه و خانواده از طرح‌های همگانی بیمه ایران است که به بعنوان یک پوشش جامع، کلیه مخاطرات ممکن در فضای مسکونی را تحت پوشش قرار می گیرد.

 

  • طرح حامی بیمه ایران ( ویژه منازل مسکونی )

 

اگر دنبال یک بیمه نامه کامل و شش دانگ میگردید که تمام دغدغه ها و نیازهای شما را در برابر حوادثی همچون آتش سوزی و زلزله پوشش دهد طرح حامی بیمه ایران بهترین است .

آتش سوزی ،  زلزله ، سرقت ، ترکیدگی لوله آب ، سیل  ،  طوفان ، غرامت فوت ساکنین ، هزینه پزشکی ساکنین ، تامین معیشت سرپرست خانواده در صورت وقوع حوادث بیمه شده ، جبران خسارت وارده به خودرو پارک شده در پارکینگ ، آسیب های وارد شده به لوازم برقی ناشی از نوسان برق ، هزینه اجاره و اسکان موقت پس از وقوع حادثه  در این بیمه پیش بینی شده است . لازم به ذکر است صرفا واحدهای مسکونی میتوانند از طرح حامی استفاده کنند .

  • شرایط عمومی بیمه طرح حامی :

1- هزینه اسکان موقت در صورت وقوع خطرهای آتش سوزی ، انفجار ، زلزله و سیل و چنانچه محل مورد بیمه به تشخیص کارشناس شرکت بیمه ایران غیر قابل سکونت باشد  تا سقف مقرر در جدول فوق پرداخت خواهد شد .

2- پرداخت تامین معیشت سرپرست خانواده در صورتی است که محل مورد بیمه در اثر خطرات بیمه شده بیش از هفتاد درصد آسیب دیده باشد .

3- خسارت وارده احتمالی به وسایط نقلیه مستقر در پارکینگ محل مورد بیمه تحت شرایط زیر قابل پرداخت است :

1-3: وسیله نقلیه در محل مورد بیمه باشد .

2-3 : وسیله نقلیه بیمه نامه معتبر دیگری نداشته باشد.

3-3 : خسارت وارده در اثر یکی از خطرات مورد تعهد این بیمه نامه باشد و از خود وسیله نقلیه ناشی نشده باشد .

 

  • استثنائات طرح حامی :

1- مسکوکات ، پول ، اوراق بهادار ، اسناد ، فلزات قیمتی به هر شکل ، جواهرات و مروارید ،سنگ های قیمتی سوار نشده ، هرگونه اسناد و نسخ خطی و همچنین هزینه بازسازی نقشه ، جمع آوری مجدد اطلاعات و یا تنظیم دفاتر بازرگانی تحت این بیمه نامه پوشش ندارد مگر آنکه صراحتا خلاف آن شرط شده باشد .

2- جنگ ، جنگ داخلی ، آشوب و بلوا ، اعتصاب ، قیام ، انقلاب ، کودتا ،اغتشاشات داخلی یا اقدام های احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی .

3- لوازم الکترونیکی از قبیل دوربین عکاسی و فیلمبرداری و تبلت و گوشی تلفن همراه تحت پوشش خطر سرقت نمی باشد .

4- محتویات موجود در انباری منازل مسکونی از شمول تعهدات خطر سرقت خارج است .

  • راهنمای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی

 

  • قبل از وقوع حادثه چه باید کرد ؟

1-    اقدامات ایمنی  و توصیه های ایمنی ارائه شده توسط کارشناس بیمه را جدی بگیرید و در اجرای آنها کوشا باشید

2-    از صحت عملکرد کپسولهای آتش نشانی مطمین شوید

3-    به کارکنان خود نحوه عملکرد کپسولها و اصول ایمنی را آموزش دهید

4-    کپسولها را در محلی مناسب که در معرض دید و دسترس باشد نصب کنید.

5-    از اسناد حسابداری و فاکتورها پشتیبان تهیه کنید و در محلی دیگر نگهداری کنید ( اثبات میزان موجودی در صورت وقوع آتش سوزی با شماست )

6- هرگونه تغییر در محل مورد بیمه که باعث افزایش تشدید خطر آتش سوزی گردد را به اطلاع شرکت بیمه برسانید .

7- هرگونه تغییر در سرمایه بیمه شده در طول مدت بیمه را به شرکت بیمه اطلاع دهید .

  • در زمان آتش سوزی چه باید کرد ؟

1-    خونسردی خود را حفظ کنید

2-    با شماره 125 تماس بگیرید و آتش سوزی را اطلاع دهید

3-    تمام تلاش خود را برای خاموش کردن آتش به کار ببرید

(هزینه های احتمالی که برای جلوگیری از توسعه آتش انجام شود توسط شرکت بیمه پرداخت میشود )

پس از آتش سوزی چه باید کرد ؟

1-حداكثر ظرف پنج روز از زمان اطلاع وقوع حادثه را با تکمیل فرم اعلام خسارت به بيمه گر اطلاع دهید  .

2- از محل حادثه عکس و فیلم تهیه کنید

3-حداكثر ظرف ده روز از زمان اطلاع وقوع حادثه بايستي كيفيت حادثه , فهرست اشياء نجات داده شده , محل جديد آنها و مبلغ تقريبي خسارت را براي بيمه گر ارسال نمایید .

4- براي جلوگيري از توسعه خسارت در موقع يا بعد از وقوع حادثه , كليه اقدامات لازم را بعمل آورید .

5- بدون اجازه بيمه گر در مورد بيمه تغييراتي ندهید كه تعيين علت حادثه يا ارزيابي خسارت را دچار اشكال نمايد. مگر آن كه تغييرات در جهت تقليل خسارت و يا رعايت منافع عمومي ضروري باشد.

6- ضمن همه گونه همكاري كه بيمه گر براي تعيين حدود تعهدات خود بدان نياز دارد حداكثر تا ۱۵ روز بعد از اطلاع از وقوع حادثه فهرست اموال موجود در روز حادثه , فهرست اموال از بين رفته و آسيب ديده و در صورت درخواست بيمه گر بهاي آنها بلافاصله قبل از تاريخ حادثه در اختيار بيمه گر قرار دهید.

 

بیمه ایران نمایندگی علی نژاد

2010 6555 021

1704 6555 021

5331-2 6556 021

اندیشه فاز 3 بازار میلاد طبقه بالا جنب پله برقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *